Przejdź do głównej zawartości

#5 Recenzja - Strażniczka Książek Mechtild Glaser

Strażniczka książek – Glaser Mechthild



Nastoletnia Amy, postanawia jak najszybciej uciec z Niemiec. Ma już dość okrucieństwa i nienawiści ze strony rówieśników..... Postanawia pojechać tak daleko gdzie tylko się da, gdzie nikt nie będzie jej znał. Tym odludnym miejscem, okazuję się rodzinne miasteczko gdzie wychowywała się jej mama.

Pobyt na tej wyspie, wiąże się z pewną umową, Alexis (jej mama)  jest tego w pełni świadoma.  Przez wiele lat Amy nie była świadoma tego, że jej ród  należy do Strażników Książek.
Aby przenieść się do baśni, musi nałożyć książkę na oczy i położyć się pod Kamiennym Kręgiem.

Bycie Strażnikiem nie jest prostym zadaniem, gdyż każdy niewłaściwy krok, może źle wpłynąć na losy bohaterów albo fabułę całej książki. Musi działać, tylko i wyłącznie dla dobra fikcyjnych postaci.

Dziewczyna jest energiczna, pełna życia, ciekawska czasem nawet za bardzo. Przez swoją ciekawość, najczęściej wpada w kłopoty

.

Gdy pierwszy raz za pomocą Kamiennego Kręgu przenosi się do  „Księgi Dżungli” jest oszołomiona. Jej ciekawość pcha ją do pomocy innym, pomimo tego iż nie może się wtrącać w akcję. Nie wie co ma zrobić dalej, boi się każdego niewłaściwego kroku. Z odsieczą nadchodzi Shir Khan. To on wskazuje jej drogę i pomaga w zrozumieniu kim tak naprawdę jest.

Amy jest przeszczęśliwa, każdego dnia przemierza nowe powieści, poznaje nowych bohaterów oraz pomaga im. Niestety, radość nie trwa długo. Dochodzą do niej wieści o zniszczonych książkach (nie mówię tu już o zagiętych rogach, albo o stronach poplamionych kawą). Z książkami dzieją się straszne rzeczy i  tylko ona może temu zapobiec. Nikt  jej nie wierzy. Kto by przecież uwierzył nierozgarniętej dziewczynie, która nie potrafi przestrzegać pewnych zasad. Amy nie daje się tak łatwo zbyć, w poszukiwaniach złodzieja pomaga jej Werter. Na własną rękę próbują złapać złodzieja.


Książkę czytało mi się bardzo lekko. Pomysł na całą fabułę był naprawdę świetny. Strażniczka Książek nie zawiera w sobie jakiś szczególnych wątków akcji lecz sam fakt jest tak, że od tej książki po prostu trudno było mi się oderwać.
Od dawna nie czytałam niczego bardziej spokojnego, wątek miłosny jest gdyż Amy zakochuję się w Willu drugim strażniku, który traci bardzo bliską mu osobę. Rozumieją się nawet bardziej niżby tego chcieli.

Nie brakowało mi w niej niczego, była akcja, trochę zagadek, sekretów, tajemnic, lekki dreszczyk emocji...... Wszytko to spowodowało, że nawet jeśli chciałam odłożyć tę książkę, to nie mogłam. Musiałam wiedzieć co będzie dalej.
Uwielbiałam fragmenty gdy Amy przenosiła się do książek takich jak  „Alicja w krainie czarów” czy  „ Mały Książe” i wielu wielu innych.

Jeśli jeszcze nie czytałeś/aś tej książki to uważam, że powinieneś przynajmniej dowiedzieć się co mogło Ci się w niej nie spodobać. Jednakże polecam abyście sięgneli po nią, z czystej ciekawości ponieważ tak jak zawsze mówię nie zawiedziecie się.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

#6 Recenzja - Zdrajcy Tronu Alwyn Hamilton

Alwyn Hamilton Zdrajca Tronu – Recenzja  Wszyscy popatrzyli na mnie. Gdybym wiedziała, że skupię na sobie całą uwagę wszystkich, uczesałabym się . Jak to najczęściej bywa, po przeczytaniu jakiejkolwiek książki nie mogę kompletnie zebrać myśli, czuję się jakbym była nadal  w tamtym świecie i w tamtej historii. Tak samo było i w tym przypadku, kiedy czytając Zdrajce Tronu wiedziałam, że owa książka nie pozostanie w mojej opinii bierną. Byłam nastawiona na ogromne pokłady akcji, wiedziałam, że każda strona będzie tak dzika jak pustynia i tak śmiertelna jak ostrze miecza. Po przeczytaniu  Buntowniczki z Pustyni  wiedziałam, że Alwyn Hamilton lubi bawić się emocjami czytelnika. Do końca nie byłam pewna jak potoczą się losy Amani jak i rebeliantów, ale to co otrzymałam w  Zdrajcy tronu  podbiło całkowicie moje serce, później je podziurawiło a następnie je zmiażdżyło na tysiące kawałeczków. Inaczej nie mogłabym podsumować całej książki. Akcja drugiego tomu odbywa się d

#26 Recenzja Okrutny Książę - Holly Black

Okrutny Książę Ilość stron - 422 Autor - Holly Black Wydawnictwo - Jaguar Moja ocena - 3/5 Od momentu, w którym ta książka ukazała się na zagranicznych kontach instagramowych i w momencie kiedy przeczytałam pierwsze pozytywne recenzję uznałam, że to musi być naprawdę dobra lektura. Jednakże w obecnej chwili, w momencie, w którym jestem kilka dni po skończonej lekturze jest mi ogromnie ciężko ocenić, czy ta książka dotarła do mojego gustu, czy raczej nie nie.  Gdy inni sądzą, że jesteś bezsilna, twoja przewaga rośnie.  Fabuła  Gdy Jude miała siedem lat była świadkiem morderstwa jej rodziców, wtedy nawet nie przeszłoby jej przez głowę, że niedługo stanie się kimś obcym w świecie elfów oraż jej ojcem stanie się mężczyzna, który zamordował jej rodziców. Wraz ze starszą siostrą Vivienne oraz siostrą bliźniaczką Taryn zmuszona była stać się kłamcą aby móc przeżyć, stała się potworem wśród potworów, dla których człowiek, jest niczym i nikim. Najgorszym potworem, d

#16 Recenzja Kształt Wody - Daniel Kraus

Kształt Wody  Człowiek badający naturę staje się równie bezlitosny jak ona.                Zapewne większość z was przekonała się na własnych skórach, że książki, które powstają na podstawie filmu lub film powstały na ramach książki, nie zawsze spełniają nasze oczekiwania. Jedynie wszystkie części Harrego Pottera czy Hobbita zostały idealnie odwzorowane. Natomiast, duży szacunek należy się reżyserowi Guillermo del Toro, jak i autorowi książki Kształt Wody . Daniel Kraus jak i Gullermo idealnie synchronizowali się i w naprawdę piękny sposób ukazali nam potęgę prawdziwej miłości i przyjaźni. Jeśli naprawdę zastawiacie się nad wyborem tej książki, to liczę na to, że moja recenzja tylko jeszcze bardziej zachęci Cię do sięgnięcia po tą niezwykłą książkę.  Fabuła          W wojskowym ośrodku badawczym OCCAM przyjmuje się osoby z marginesu społecznego, m.in. wśród nich znajdę się Elisa Espasito oraz Zelda. Pierwsza z nich jest niemową, druga z kolei jest murzynką, pracu